Alt du skal vide som ny skytte

Som ny skytte har du helt sikkert en masse spørgsmål omkring skydning – dem vil vi forsøge at besvare her.
Skydning er en individuel sport, der kræver koncentration og fokus.
Specielt i forhold til børn med ADHD er det bevist at skydning har en positiv effekt.

Her i foreningen møder du vores trænere første gang du kommer på skydebanen, som fortæller om sikkerhed og teknik.
Herefter går træneren med dig på banen og følger dig hele skydningen igennem – dette uanset om du er erfaren eller helt ny skytte.

Når du er medlem af foreningen, har du også mulighed for at deltage i konkurrencer, hvor koncentration, nerver og fokus virkelig kommer på prøve. Her er det kun skytten selv, der kan lave fejl, i modsætning til fodbold, hvor alt afhænger af holdkammeraterne.

Alt du skal vide som ny skytte

Hvad koster det?

Kontingenter for perioden 1/4-2022 – 31/3-2023:

Børn/junior: 150,00.
Voksne: 250,00.
Familier: 500,00.

Pr. 01.01.2024

Patroner pr. serie á 25 skud: Børn/Junior 25,00 kr.

Patroner pr. serie á 25 skud: Voksne 35,00 kr.

Luftriffel pr. serie á 25 skud: 20,00 kr.

Skal jeg have noget med første gang?

Det er ikke nødvendigt at medbringe noget specielt til skydning. Vi har alt udstyr klar, som du kan låne. Det er kun nødvendigt med penge til patroner og eventuelt en sodavand efter skydning.

Hvornår kan jeg komme og skyde?

Skydning om tirsdagen i samarbejde med ældresagen kl. 09.30 – ca. 11.30.

For øvrige om torsdagen kl. 17.00 til ca. 19.00 efter behov.

Hvem kan jeg spørge?

Hvis du mangler svar på et spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte formand Iver Clausen på tlf. 30230546 eller mail: info@graasten-skytteforening.dk

Sådan bliver du medlem

Som nyt medlem kan du prøve at skyde 5 gange uden det kræver medlemsskab. Er du blevet bidt af skydning, kan du melde dig ind i foreningen ved at udfylde en online indmeldelsesblanket gennem linket herunder